Don Juan
                                    balet
                                będzie dostępny po wykupieniu dostępu online.
                
            
            0.00 zł dostęp na 72h
        
                Płatność za produkt jest jednorazowa. Zapłać za pomocą płatności online. Film możesz oglądać przez 72 h od kupienia biletu.
            
                Rozpoczęcie oglądania filmu powoduje utratę prawa do odstąpienia od umowy.
            
                    Nie masz jeszcze konta?
                
                    Załóż konto
                Don Juan
                Data emisji spektaklu:
                
            Cena:
             zł
        
                Płatność za produkt jest jednorazowa. Zapłać za pomocą płatności online.
            
                Rozpoczęcie oglądania filmu powoduje utratę prawa do odstąpienia od umowy.
            
                    Nie masz jeszcze konta?
                
                    Załóż konto
                
									balet
				
			
Don Juan
					balet w dwóch aktach inspirowany dramatem Molièra
				
									Spektakle
							
Informacje
						Amory i zaloty
						
						Memento mori
						
						Czas na ruch
						
						Cała Polska czyta
						
						Jaki ojciec, taki syn
						
									Cena:
								
43-50 zł
muzyka z nagrania
Nagranie zostało dokonane w dniach 19-24 sierpnia 2020 roku przez orkiestrę Teatru Wielkiego w Poznaniu pod batutą Katarzyny Tomali-Jedynak.
 
Aula Artis - Kutrzeby 10, 61-719 Poznań
Jedna z najbardziej zniewalających postaci kultury zachodniej – Don Juan, domaga się nowej opowieści. Muzycznie przeniesiemy się w okolice XVII i XVIII wieku – będzie Gluck, Bach i Marcello. Ale interpretacja Bondary, bazując na dramacie Molièra, stawia pytania o przyczynę donżuanizmu. Czy w naszej zseksualizowanej rzeczywistości i przy wszechobecnej pornografii szokują nas jeszcze zachowania w typie uwodziciela z Sewilli? W ciągu kilku najbliższych lat ma zacząć obowiązywać nowa klasyfikacja chorób opracowana przez WHO, a jedną z nowych pozycji na tej liście jest zaburzenie kompulsywnych zachowań seksualnych, potocznie nazywane uzależnieniem od seksu. Czy Don Juan to nowa plaga współczesności?
Szczególnie polecane: uwiedzionym, rozwiedzionym, a także sprawcom wszelkich katastrof mniej lub bardziej miłosnych.
Dyrekcja Teatru zastrzega możliwość zmian w repertuarze, obsadach, terminach i formie wydarzenia.
Zdobywca 5 Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury:
Najlepszy spektakl –Don Juan
Najlepszy dyrygent – Katarzyna Tomala-Jedynak
Najlepsza choreografia – Robert Bondara
Najlepsza tancerka (klasyka) – Marika Kucza
Najlepszy tancerz (pozostałe formy taneczne) – Jakub Starzycki
Teaser
Projekcje video:
reżyseria: Karolina fender Noińska (jajkofilm.com)
operatorzy kamer: Krzysiek Maślejak, Julian Sobierajski
vfx: Krzysiek Maślejak
produkcja: Adriana Lenartowska
W projekcjach wystąpili: Natalia Trafankowska, Andrzej Płatek, Taras Szczerbań, Maksymilian Baran, Amelia Rucińska oraz Jan Tyc
Nagranie zostało dokonane w dniach 19-24 sierpnia 2020 roku przez orkiestrę Teatru Wielkiego w Poznaniu pod batutą Katarzyny Tomali-Jedynak.
Aula Artis - Kutrzeby 10, 61-719 Poznań
Jedna z najbardziej zniewalających postaci kultury zachodniej – Don Juan, domaga się nowej opowieści. Muzycznie przeniesiemy się w okolice XVII i XVIII wieku – będzie Gluck, Bach i Marcello. Ale interpretacja Bondary, bazując na dramacie Molièra, stawia pytania o przyczynę donżuanizmu. Czy w naszej zseksualizowanej rzeczywistości i przy wszechobecnej pornografii szokują nas jeszcze zachowania w typie uwodziciela z Sewilli? W ciągu kilku najbliższych lat ma zacząć obowiązywać nowa klasyfikacja chorób opracowana przez WHO, a jedną z nowych pozycji na tej liście jest zaburzenie kompulsywnych zachowań seksualnych, potocznie nazywane uzależnieniem od seksu. Czy Don Juan to nowa plaga współczesności?
Szczególnie polecane: uwiedzionym, rozwiedzionym, a także sprawcom wszelkich katastrof mniej lub bardziej miłosnych.
Dyrekcja Teatru zastrzega możliwość zmian w repertuarze, obsadach, terminach i formie wydarzenia.
Zdobywca 5 Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury:
Najlepszy spektakl –Don Juan
Najlepszy dyrygent – Katarzyna Tomala-Jedynak
Najlepsza choreografia – Robert Bondara
Najlepsza tancerka (klasyka) – Marika Kucza
Najlepszy tancerz (pozostałe formy taneczne) – Jakub Starzycki
Teaser
Projekcje video:
reżyseria: Karolina fender Noińska (jajkofilm.com)
operatorzy kamer: Krzysiek Maślejak, Julian Sobierajski
vfx: Krzysiek Maślejak
produkcja: Adriana Lenartowska
W projekcjach wystąpili: Natalia Trafankowska, Andrzej Płatek, Taras Szczerbań, Maksymilian Baran, Amelia Rucińska oraz Jan Tyc
									Czas trwania:
								
2 h 10 min
									Liczba przerw:
								
1
									premiera w Teatrze Wielkim im. S. Moniuszki w Poznaniu:
								
21.02.2020
Wybierz datę
                                            18.05.2024
                                        
                                            sobota
                                            19:00
                                        
                                            19.05.2024
                                        
                                            niedziela
                                            11:00
                                        
                                            19.05.2024
                                        
                                            niedziela
                                            18:00
                                        

Plakat
Realizatorzy
						kierownictwo muzyczne
					
							Katarzyna Tomala-Jedynak
						
						choreografia i reżyseria
					
							Robert Bondara
						
						dekoracje i kostiumy
					
							Julia Skrzynecka
						
						reżyseria świateł
					
							Maciej Igielski
						
						projekcje video
					
							Karolina fender Noińska (www.jajkofilm.com)
						
						asystenci choreografa
					
							Evgeniia Meissner
						
							Viktor Davydiuk
						
						Soliści, koryfeje i zespół baletowy Teatru Wielkiego w Poznaniu
					
						Orkiestra Teatru Wielkiego w Poznaniu
					
Galeria
            Zdjęcia z premiery spektaklu
        
                Fot. Bartek Barczyk
            
Trailer
			Obejrzyj krótką zapowiedź spektaklu
		
			Jedna z najbardziej zniewalających postaci kultury zachodniej – Don Juan – w nowej opowieści.
		

Streszczenie
		PROLOG
	
            Na scenie pojawia się zamyślony Don Juan. Zmaga się ze wspomnieniami z dzieciństwa, które 
docierają do niego jak przez mgłę.
docierają do niego jak przez mgłę.
		AKT I
	
            Don Juan z uwiedzioną przez niego Anną oddają się miłosnym igraszkom. Parę nakrywa ojciec Anny – Komandor. Prowokujące zachowanie Don Juana zaostrza konflikt między mężczyznami, który poważnie odbija się na schorowanym i słabym sercu Komandora. Don Juan droczy się z Komandorem. Nie pozwala mu zażyć leku, w konsekwencji czego Komandor umiera na oczach córki.
Don Juan oskarżony o spowodowanie śmierci zostaje aresztowany.
Tymczasem Ludwik (ojciec Don Juana) spotyka się w nieformalnych okolicznościach ze swym dobrym przyjacielem – sędzią. Spotkanie zakłóca przybycie Sganarela, sługi Don Juana, który informuje o zajściu z Komandorem i aresztowaniu Don Juana. Sędzia uspokaja Ludwika. Wspólnie postanawiają „rozwiązać problem”.
Rozpoczyna się rozprawa, w trakcie której Anna świadczy przeciwko kochankowi. Zmanipulowane przez Ludwika fakty i dowody podważają jej zeznania, a to, że w czasie zbliżenia z Don Juanem miała zawiązane oczy, ma świadczyć, że nie mogła widzieć zajścia. Ostatecznie sąd uznaje, że śmierć Komandora nastąpiła na skutek zatrzymania akcji serca, bez udziału osób trzecich. Don Juan zostaje uniewinniony. Anna jest zdruzgotana wyrokiem.
Apartament Don Juana. Sganarel zwraca uwagę na niestosowność zachowania swego pana, czym wywołuje jedynie jego irytację. Chwilę później przybywa kolejna kobieta zmanipulowana przez Don Juana – Elwira. Don Juan przywołuje w pamięci moment jej uwiedzenia: była wtedy zakonnicą. Nie ma jednak zamiaru kontynuować z nią znajomości. W obronie Elwiry występują jej bracia. Don Juan ucieka. Carlos i Alonso, który jako jedyny widział twarz Don Juana, chcą pomścić siostrę.
Plaża nad jeziorem, gdzie wakacje spędza grupa młodych ludzi. Z towarzystwa wyróżnia się Małgośka – zalecająca się do kolegów oraz para zakochanych – Karolka i Pietrek, którzy wybierają się na wycieczkę kajakiem. Obserwowana przez Don Juana Karolka staje się jego nowym celem. Razem ze Sganarelem udaje się w pościg za oddalającą się parą. Karolka z Pietrkiem wracają, ale kajak Don Juana przewraca się i mężczyźni wpadają do wody. Na pomoc rzuca się Pietrek. Szanse na udany podbój Don Juana przepadły. Za to uwagę zwraca na niego namiętna Małgośka. Dochodzi do miłosnego zbliżenia.
Wieczorem Karolka snuje się po plaży, co natychmiast dostrzega Don Juan. Udaje mu się uwieść dziewczynę. Znajomi donoszą o tym Pietrkowi. Wywiązuje się awantura między Don Juanem, Pietrkiem, Karolką i Małgośką. Don Juan i Sganarel próbują się ulotnić. Utrudnia im to brak ubrań, suszących się po wypadku z kajakiem.
Don Juan oskarżony o spowodowanie śmierci zostaje aresztowany.
Tymczasem Ludwik (ojciec Don Juana) spotyka się w nieformalnych okolicznościach ze swym dobrym przyjacielem – sędzią. Spotkanie zakłóca przybycie Sganarela, sługi Don Juana, który informuje o zajściu z Komandorem i aresztowaniu Don Juana. Sędzia uspokaja Ludwika. Wspólnie postanawiają „rozwiązać problem”.
Rozpoczyna się rozprawa, w trakcie której Anna świadczy przeciwko kochankowi. Zmanipulowane przez Ludwika fakty i dowody podważają jej zeznania, a to, że w czasie zbliżenia z Don Juanem miała zawiązane oczy, ma świadczyć, że nie mogła widzieć zajścia. Ostatecznie sąd uznaje, że śmierć Komandora nastąpiła na skutek zatrzymania akcji serca, bez udziału osób trzecich. Don Juan zostaje uniewinniony. Anna jest zdruzgotana wyrokiem.
Apartament Don Juana. Sganarel zwraca uwagę na niestosowność zachowania swego pana, czym wywołuje jedynie jego irytację. Chwilę później przybywa kolejna kobieta zmanipulowana przez Don Juana – Elwira. Don Juan przywołuje w pamięci moment jej uwiedzenia: była wtedy zakonnicą. Nie ma jednak zamiaru kontynuować z nią znajomości. W obronie Elwiry występują jej bracia. Don Juan ucieka. Carlos i Alonso, który jako jedyny widział twarz Don Juana, chcą pomścić siostrę.
Plaża nad jeziorem, gdzie wakacje spędza grupa młodych ludzi. Z towarzystwa wyróżnia się Małgośka – zalecająca się do kolegów oraz para zakochanych – Karolka i Pietrek, którzy wybierają się na wycieczkę kajakiem. Obserwowana przez Don Juana Karolka staje się jego nowym celem. Razem ze Sganarelem udaje się w pościg za oddalającą się parą. Karolka z Pietrkiem wracają, ale kajak Don Juana przewraca się i mężczyźni wpadają do wody. Na pomoc rzuca się Pietrek. Szanse na udany podbój Don Juana przepadły. Za to uwagę zwraca na niego namiętna Małgośka. Dochodzi do miłosnego zbliżenia.
Wieczorem Karolka snuje się po plaży, co natychmiast dostrzega Don Juan. Udaje mu się uwieść dziewczynę. Znajomi donoszą o tym Pietrkowi. Wywiązuje się awantura między Don Juanem, Pietrkiem, Karolką i Małgośką. Don Juan i Sganarel próbują się ulotnić. Utrudnia im to brak ubrań, suszących się po wypadku z kajakiem.
		AKT II
	
            Don Juan i Sganarel pod przebraniem odzyskują własne ubrania i wydostają się z obozowiska plażowiczów. Mylą tropy pościgu zorganizowanego przez Pietrka. W tym samym czasie za Don Juanem gonią też bracia Elwiry. Carlos zostaje napadnięty przez zbirów. Trafiający przypadkiem na zajście Don Juan ratuje mu życie. Na scenie pojawia się Alonso, który rozpoznaje Don Juana. Tym razem jednak bracia odpuszczają uwodzicielowi – do następnego spotkania.
Don Juan i Sganarel znajdują się w pobliżu domu Komandora. Anna rozpacza po śmierci ojca. Budzące się w Don Juanie wyrzuty sumienia stają się nie do zniesienia. Stara się je zagłuszyć używkami, by chwilę potem doznać wizji podczas której pojawia się duch Komandora.
Impreza w apartamencie Don Juana. Niespodziewanie pojawia się Ludwik. Sganarel pospiesznie sprząta bałagan, tuszując oznaki trybu życia prowadzonego przez Don Juana, którego ojciec nie pochwala. Don Juan odgrywa rolę dobrego syna, przekonując o swojej przemianie, byleby tylko pozbyć się niespodziewanego gościa.
Elwira – tym razem odmieniona – ponownie odwiedza Don Juana. Uświadamia mężczyźnie jego problem – uzależnienie od używek, seksu, w konsekwencji nieumiejętność budowania trwałych relacji i skłonność do autodestrukcyjnych zachowań.
Wydaje się, że rodzi się między nimi autentyczna więź i porozumienie. Okazuje się jednak, że nieustanne szukanie coraz silniejszych bodźców erotycznych sprawiły, że zwykła relacja z kobietą nie jest w stanie już sprostać potrzebom Don Juana i nie wyzwala podniecenia. W poczuciu upokorzenia i wstydu odrzuca Elwirę, starając się natychmiast zagłuszyć ból i cierpienie.
Don Juan żyjąc na nieustającym rauszu ma kolejne wizje, których nie potrafi odróżnić od rzeczywistości. W majakach przychodzą do niego postaci, które spotkał wcześniej: Karolka i Pietrek, Małgośka, Anna… Plan zemsty realizują bracia Elwiry. Don Juan zupełnie traci kontrolę nad swoim życiem udręczony poczuciem bezsilności.
Don Juan i Sganarel znajdują się w pobliżu domu Komandora. Anna rozpacza po śmierci ojca. Budzące się w Don Juanie wyrzuty sumienia stają się nie do zniesienia. Stara się je zagłuszyć używkami, by chwilę potem doznać wizji podczas której pojawia się duch Komandora.
Impreza w apartamencie Don Juana. Niespodziewanie pojawia się Ludwik. Sganarel pospiesznie sprząta bałagan, tuszując oznaki trybu życia prowadzonego przez Don Juana, którego ojciec nie pochwala. Don Juan odgrywa rolę dobrego syna, przekonując o swojej przemianie, byleby tylko pozbyć się niespodziewanego gościa.
Elwira – tym razem odmieniona – ponownie odwiedza Don Juana. Uświadamia mężczyźnie jego problem – uzależnienie od używek, seksu, w konsekwencji nieumiejętność budowania trwałych relacji i skłonność do autodestrukcyjnych zachowań.
Wydaje się, że rodzi się między nimi autentyczna więź i porozumienie. Okazuje się jednak, że nieustanne szukanie coraz silniejszych bodźców erotycznych sprawiły, że zwykła relacja z kobietą nie jest w stanie już sprostać potrzebom Don Juana i nie wyzwala podniecenia. W poczuciu upokorzenia i wstydu odrzuca Elwirę, starając się natychmiast zagłuszyć ból i cierpienie.
Don Juan żyjąc na nieustającym rauszu ma kolejne wizje, których nie potrafi odróżnić od rzeczywistości. W majakach przychodzą do niego postaci, które spotkał wcześniej: Karolka i Pietrek, Małgośka, Anna… Plan zemsty realizują bracia Elwiry. Don Juan zupełnie traci kontrolę nad swoim życiem udręczony poczuciem bezsilności.
Recenzje
Cennik
			KATEGORIA A
		
| Normalne | Ulgowe | |
|---|---|---|
| Parter | 80 zł | 70 zł | 
| Balkon I i Loże boczne | 80 zł | 70 zł | 
| Loża środkowa | 150 zł | |
| Balkon II | 60 zł | 50 zł | 
| Balkon III - rzędy 1-3 | 45 zł | 40 zł | 
| Balkon III - rzędy 4 i 5 | 40 zł | 35 zł | 
| Balkon III - rząd 6 | 10 zł | 10 zł | 
| miejsca dostawne - Parter i Balkon I | 40 zł | 40 zł | 









